جهش تولید با عبور از مرزها شکل می گیرد

Rate this post

در آستانه روزجهانی تایید صلاحیت؛ طی مراسمی با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران ۱۲۶ نهاد ارزیابی انطباق، فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کردند.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در آیین افتتاح فعالیت ۱۲۶ نهاد ارزیابی با اشاره به موفقیتی که در سال جاری بعد از سه دهه در ارزیابی همترازی و اتحادیه بین المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه‌ها رخ داد، گفت: نظام تایید صلاحیت ایران با همت همه اعضای این مرکز و همراهی بخش خصوصی توانست با کسب موفقیت های فنی، دوران طلایی را برای صاحبان این صنعت به ارمغان آورد که اثرات آن در ماه‌های منتهی به سال جاری ظهور و بروز خواهد داشت.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی تایید صلاحیت، به اتفاقات خوبی که در عرصه بین المللی رخ داده اشاره کرد و گفت: این رویداد به افزایش سهم صادرات ایران در بازارهای جهانی منتج خواهد شد.
معاون رییس جمهور با اشاره به بازار گسترده صنعت ارزیابی انطباق، افزود: تنها ۴ درصد از  صنعت ارزیابی انطباق به نهادهای ارزیابی کننده ایرانی تعلق دارد که امیدواریم با عضویت کامل در اتحادیه بین‌المللی اعتباربخشی و اعتبارسنجی بتوانیم سهم بیشتری را کسب کنیم.
دکتر اسلام‌پناه با یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید رییسی، به توجه شهید جمهور نسبت به مقوله استاندارد و گسترش اعتبارات بین المللی، اشاره کرد و با بیان اینکه دومین مرحله اعتباربخشی سراسری نهادهای ارزیابی کننده می تواند آثار زیادی را با ایجاد اشتغال، رشد سرمایه‌گذاری و اقتصادی در کشور به دنبال داشته باشد اظهارداشت: نتایج معنوی حاصل از این اقدامات را تقدیم روح عالی و بلندمرتبه شهیدان خدمت می‌کنیم چرا که در دوران حیات پربرکت خود تلاش های زیادی را برای این رویدادها داشتند.
دبیر شورای‌عالی استاندارد پاسداشت و صیانت از دستاوردهای بین المللی اخیر در نظام تایید صلاحیت را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد و گفت: نگهداشت این رویدادهای بین المللی بیش از کسب آن اهمیت دارد.
دکتر اسلام‌پناه با بیان اینکه نظام تایید صلاحیت کشور با همراهی بخش خصوصی، توانست بستر جهش تولید را فراهم سازد، گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که تولید رقابتی باشد و بتواند از مرزهای کشور عبور کند در آن صورت است که به اقتصاد کشور کمک می کند.
دکتر سید محمود هاشمی، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در ادامه با گزارشی از فعالیت‌های مرکز ، از رشد 85 درصدی عملکرد مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درسال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال 1402 عملکرد مرکز رشد قابل توجهی داشته بطوریکه برای یک هزارو 206 نهاد ارزیابی انطباق در دو هزارو 299 دامنه فعالیت تصمیم گیری شده است .
وی همچنین از ابطال، تعلیق، کاهش و مختومه شدن  ۲۹۰ نهاد ارزیابی انطباق در بیش از 600 دامنه خبر داد.
هاشمی با اشاره به بررسی ۴۷۰ پرونده توسط ۲۰ هیات ارزیاب در سال جاری اعلام کرد: این ارزیابی توسط ۶۷۲ نفر – روز انجام گرفته و بالغ بر ۱۶۶ پروند منتج به ابطال شده است.
گفتنی است؛ بهمن ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۳ نهاد بازرسی بطور همزمان فعالیت خود را آغاز کردند و امروز برای دومین مرحله ۱۲۶ نهاد ارزیابی انطباق فعالیت خود را آغاز کردند.
شعار روز جهانی تایید صلاحیت امسال(۹ ژوئن برابر با ۲۰ خرداد) “اعتباربخشی؛ توانمندسازی فردا و شکل دادن آینده” تعیین شده است.

منبع :سازمان ملی استاندارد ایران یکشنبه 27 خرداد 1403