رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی خبر داد: برگزاری رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی

Rate this post

رییس رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی با اشاره به تأثیر فناوری هوش مصنوعی بر امنیت غذایی پایدار کشور گفت: فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار حیاتی در شرایط کنونی و آینده شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تات، محسن مردی با اشاره به اینکه در آینده الگوی تولید تحت تاثیر تغییرات اقلیم قرار می گیرد، افزود: با استفاده از داده‌های حاصل از ماهواره‌ها و حسگرها می‌توان الگوی جدید متناسب با شرایط اقلیم ایجاد کرد.

وی تغییر الگوهای تولید کشاورزان را موجب افزایش بهره‌وری در این بخش دانست و گفت: استفاده از فناوری های جدید، تجزیه و تحلیل داده‌ها و طراحی مدل‌های بهینه، امکان ارتقای زنجیره تأمین ارزش و در بخش کاشت، داشت و برداشت را فراهم می‌آورد.

مردی گفت: به منظور ترویج این روش‌ها، برگزاری رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی به کشاورزان و فعالان این حوزه فرصت می‌دهد با شرکت‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی و تولید آشنا شوند و از ظرفیت‌های آن‌ها برای بهبود بهره‌وری در بخش کشاورزی بهره‌مند شوند.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی خاطر نشان کرد: این رویداد به عنوان یک بستر مناسب برای تبادل ایده‌ها و همکاری‌های بین بخشی محسوب می‌شود و می‌تواند گام‌های مؤثری در راستای بهینه‌سازی الگوهای تولید و تضمین امنیت غذایی در کشور بردارد.

منبع :ایرانفود نیوز پنجشنبه 25مرداد 1403