پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۶ هزار تن انواع میوه‌های هسته دار از باغات میاندوآب

Rate this post

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۴۷ تن انواع میوه‌های هسته دار از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)؛ به نقل از ایسنا، رضا مقدم افزود: شهرستان میاندوآب دارای ۸ هزار هکتار اراضی باغی است و با تولید سالانه بالغ بر ۱۱۱ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه سوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد: یک هزار و ۴۸۱ هکتار از باغات شهرستان به درختان میوه هسته‌دار شامل هلو، شلیل، آلو، زردآلو، شفتالو، گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸ هزار و ۴۳۶ تن هلو از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مقدم عنوان کرد: علاوه بر درختان هلو، عمده ترین، میوه‌های هسته دار باغات شهرستان میاندوآب به درختان آلو به مساحت ۶۱۷ هکتار با تولید بیش از ۶ هزار و ۷۸۷ تن محصول و شلیل به مساحت ۹۳ هکتار با تولید بیش از یک هزار تن محصول اختصاص دارد.

مقدم اظهار کرد: برداشت درختان میوه هسته دار در این شهرستان از اوایل مرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان این مطلب که میوه‌های هسته دار تولیدی در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ۲۵ درصد از میوه‌های هسته دار تولیدی در میاندوآب در سردخانه‌های این شهرستان ذخیره‌سازی، ۱۵ درصد بصورت میوه خشک، چیپس، لواشک و مابقی نیز بصورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه می‌شود.

منبع :ایرانفود نیوز سه شنبه 16مرداد 1403